środa, 7 października 2020

Z archiwum bloga: 30 ton. Lista przebojów

Lata mijają, a sentyment do listy przebojów prezentowanej w przeszłości w programie drugim TVP pozostał. Wracam więc wspomnieniami do wpisu z przeszłości i do historycznego programu muzycznego. 
W między czasie ustaliłem, że program, który po raz pierwszy pojawił się w telewizji na początku 1995 roku, został przeniesiony na niedzielę w drugiej połowie 1996 roku. Z kolei od września 2001 roku emisja została przeniesiona na sobotę (różne godziny - ok. 10.00, 17.00, 13.30, 12.10).
Siedem lat temu we wpisie wspominałem, że moje podsumowania roczne, które kiedyś robiłem, nijak nie zgadzały się z podsumowaniami rocznymi prezentowanymi w programie. Postanowiłem więc sam jeszcze raz wszystko zsumować, policzyć i zaprezentować wam listę wszech czasów 30 ton, która zawierać będzie zarówno utwory pojawiające się w programie (uszeregowane według zdobytych punktów). Przy każdym utworze zamieszczę też informację, na której pozycji dana piosenka znalazła się w moim podsumowaniu rocznym. Sposób ustalania klasyfikacji będzie dokładnie taki sam jak na liście przebojów radiowej trójki, której podsumowanie rozpocząłem tydzień temu. Przy czym prezentację klasyfikacji rozpocznę dopiero wówczas, gdy wejdę w posiadanie brakujących kilku (lub kilkunastu) notowań - tak, by wszystko było jak należy.
Na liście znajdują się nie tylko przeboje, ale również płyty - właśnie fakt, że różnej maści składanki plasowały się wśród piosenek znajdujących się na liście, był jedną z większych bolączek i niedoskonałości 30 ton. Ale skoro były, to i w podsumowaniu będą się musiały znaleźć. Chętni do zapoznania z moimi wyliczeniami muszą uzbroić się w cierpliwość, a w między czasie zapraszam do przeglądania i słuchania piosenek prezentowanych w cyklu Listy Przebojów Trójki, która na stałe ruszy pod koniec listopada lub na początku grudnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora