środa, 18 listopada 2020

Koncert życzeń

Możliwe, że program o podobnej formule jest obecnie emitowany przez TVS, lub był emitowany stosunkowo niedawno. W przeszłości "Koncert życzeń" pojawiał się w programie pierwszym Telewizji Polskiej.

Program, o którym dziś krótko wspominam, w programach widnieje też jako "Telewizyjny koncert życzeń". Bywały różne "formaty" tego programu... W latach osiemdziesiątych możemy znaleźć w archiwalnych programach m.in. "Koncert życzeń muzyki poważnej" czy "Koncert życzeń dla honorowych krwiodawców". Ja oczywiście pamiętam program, w którym czytano przesyłane przez telewidzów życzenia, po czym puszczano teledyski, które w zamyśle miały być dedykowane tym, do których przeczytane życzenia były kierowane.
Jeśli chodzi o prowadzących - podobno w przeszłości pojawiały się w nim znane postaci telewizyjne, jak Edyta Wojtczak, Jan Suzin czy Krystyna Loska. Za "moich czasów" pojawiali się chyba Jacek Brzostyński i Magda Durecka, aczkolwiek nie jestem w stanie w stu procentach potwierdzić, czy informacje te polegają na prawdzie - internet informuje, że to właśnie ta para prowadziła program w latach dziewięćdziesiątych, ale gdy ja kiedyś oglądałem ów program, to akurat kto jest "lektorem" interesowało mnie najmniej...
Nie zdołałem też potwierdzić informacji, iż program pojawiał się już w latach siedemdziesiątych. To znaczy - nie posiadam wiarygodnych informacji, był był to program cykliczny - gdzieś jednak nazwa mignęła mi w starych ramówkach (np. w 1974 roku pojawia się program o nazwie Telewizyjny Koncert Życzeń, który został jednak opisany jako program z fragmentami innych muzycznych audycji powtarzanych na życzenie telewidzów). Dość regularnie pojawiał się natomiast od jesieni 1980 roku.
Jeszcze kilka słów o emisji - otóż program pojawiał się w niedziele w okolicy południa (w zależności od roku pomiędzy 10.00 a 15.00). Bywały jednak lata, gdy program pojawiał się także w soboty o podobnej porze. Właśnie w soboty był też emitowany w ostatnich latach istnienia w jedynce - ostatni odcinek wyemitowano 31 sierpnia 1996 roku, zabrakło więc dla niego miejsca w jesiennej ramówce...

1 komentarz:

  1. Teraz koncert życzeń Piosenka dla ciebie jest w soboty o 20 na tvp3 :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora