sobota, 5 kwietnia 2014

Krzyżówka trzynastolatków

   Program Krzyżówka trzynastolatków pojawiał  się w telewizji w latach 1994-2002. Emitowany był w programie drugim, bodaj we wtorki lub środy o 19.30. Początkowo prowadzącą była Katarzyna Dowbor, potem chyba Jarosław Kulczycki, a na koniec Andrzej Nejman.
   Zasadami program przypominał Krzyżówkę szczęścia. Dzieciaki rozwiązywały krzyżówkę, a później finałowe hasło. Nie pamiętam, ile osób brało udział w finale. Aby wziąć udział w teleturnieju, trzeba było mieć 13 lat (stąd nazwa programu). Zwycięzca otrzymywał nie tylko nagrodę dla siebie, ale wygrywał też coś dla szkoły, a przynajmniej tak mi się kojarzy.
   W późniejszych latach zmieniono nieco zasady, nie odgadywano krzyżówki, ale hasła ułożone obok siebie (od najkrótszego do najdłuższego). Tej wersji już jednak nie oglądałem. Miałem ochotę pod koniec lat dziewięćdziesiątych wziąć udział w tym programie, nie miałem wówczas jednak internetu, nie za bardzo wiedziałem, czy to ja powinienem wysłać zgłoszenie, czy to może szkoła powinna się zgłosić, a może zaproszenia sami z siebie wysyłali producenci... Z udziału w programie wyszły więc nici.
   Co ciekawe swoistym prequelem tego teleturnieju był teleturniej emitowany kilka miesięcy wcześniej podczas ferii zimowych. Nazywał się Ferie z krzyżówką. Emitowany był przez dwa lub trzy tygodnie (a może cztery???), a zasady były takie same jak w Krzyżówce trzynastolatków. Wydaje mi się jednak, że rozgrywano wówczas swoisty turniej - to znaczy zwycięzcy później kwalifikowali się do kolejnej rundy i rywalizowali do momentu, gdy wyłoniono jednego zwycięzcę. Pojawiał się w tygodniu, od poniedziałku do piątku o godzinie 15. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale program rozpoczynała piosenka, która brzmiała mniej więcej tak: "Skończyły się już nudy. Czas wreszcie ruszyć główką, nie musisz iść do budy, masz ferie z krzyżówką." Mogłem jednak coś pokręcić, wszak to dwadzieścia lat temu było...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu przez administratora